× "Polityce Prywatności".
myLekarze.pl

(np. Ortopeda Częstochowa lub Jan Kowalski)

Wstrząs anafilaktyczny jest nagłą reakcją, które może wystąpić u alergika w określonych sytuacjach: po spożyciu niektórych pokarmów, zażyciu leków bądź podaniu antybiotyku, użądleniu przez owady czy przy prowadzeniu leczenia odczulającego. Wstrząs anafilaktyczny dotyka przede wszystkim alergików. Inaczej nazywany jest gwałtownym objawem alergicznym.

Objawy wstrząsu anafilaktycznego

Objawy wstrząsu anafilaktycznego występują nagle i równie gwałtownie ustępują pod wpływem leczenia. Reakcja ta może mieć różny stopień nasilenia - najgroźniejszy jest tzw. pełnoobjawowy zespół, który zagraża życiu alergika.

 

Obejmuje on takie objawy jak:

  • złe samopoczucie,
  • pobladnięcie,
  • świąd dłoni i stóp obejmujący całe ciało,
  • utrata przytomności,
  • szybki i płytki oddech,
  • wymioty,
  • biegunkę,
  • niewyczuwalne tętno,
  • znacznie obniżone ciśnienie tętnicze,
  • poty,
  • zimne kończyny,
  • rumień i pokrzywka całego ciała,
  • obrzęk twarzy i błon śluzowych (trudności w połykaniu),
  • duszność,
  • możliwe napady astmy oskrzelowej,
  • nieco obniżone ciśnienie tętnicze.

Sugerowany specjalista:

Choroby wewnętrzne, Medycyna ratunkowa

Pytania

Nie zadano jeszcze żadnego pytania.

Zadaj nowe pytanie:

Zdefiniuj jak najtrafniej temat np. "znamiona na skórze po opalaniu"
Nie pisz tematu typu "pomocy", "szukam lekarza"

Postaraj się jak najdokładniej opisać swój problem medyczny, aby znajdujący się na forum lekarze lub użytkownicy mogli udzielić Ci pomocy.

Proszę przepisać słowa z obrazka:

* Pola wymagane

Partnerzy:
lekarz lekarz kliniki EASY.LV
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 8.1